woensdag 12 september 2007

Plan van aanpak 3de jaars VIM

Nu bekend is hoe de afstudeerrichtingen zijn verdeeld en een eerste meeting met de studenten VIM is geweest is het tijd het actieplan voor dit semester bekend te maken. Iedereen in de groep wilde graag verder met het maken van video en met analyse van films. Daarnaast kwam naar voren dat er vier mensen zich ook graag gaan bezig houden met dynamisch webdesign. Gezien de beperkte tijd die we hebben heb ik het volgende bedacht:

VIDEO: We gaan meteen heel practisch. De eerste les zijn we al begonnen met het doornemen van de diverse shotsoorten, we hebben geleerd wat voor een uitdagingen "de As" kan opleveren, we hebben gezien waar de fundamentale verschillen liggen tussen TV en film en tal van andere nuttige zaken (de 2 legitiem afwezigen zullen echt wat moeten inhalen).
Op deze manier gaan we verder > kadrering, belichting, montagestijlen, ritme komen in de volgende weken aan bod. Frank en ik hebben afgesproken dat alles wat je hierin leert je direct kunt en moet toepassen in zijn opdrachten zoals Maak een Trailer voor een niet bestaande film. (4de Jaar) .Dit betekent dus dat ook ik naar de voortgang van deze opdrachten kijk en dat je me moet inzetten om hierin maximaal effect te behalen. Daarnaast heb ik natuurlijk nog een selectie van fragmenten in petto die je blik op beeldvoering voor altijd zullen veranderen.

Interactive Media: Hierin gaan we samenwerken met Johan. Na een eerste orientatie zullen we dan een traject uitzetten waarin (indien daar noodzaak toe is) ook met externe deskundigen gewerkt kan worden (denk aan masterclasses zoals met Collin). Gezien de handzame omvang van de groep kan hier snel gewerkt worden en een mooie combinatie gemaakt worden tussen art en techniek.

3 opmerkingen:

Christoph zei

hey marc, you got a wrong feed from me....the correct adress is siegmann.blogspot.com!

Mfg,
Christoph

ANIKA FRANKE zei

van mij ook misschien?!
anika-franke.blogspot.com

prettig avondje,
anika

ANIKA FRANKE zei

ooooh neeee!
de adress is
franke-anika.blogspot.com

sorry, mijn brein zit op mijn shouder en wil niet met mij spreken!